onsdag 1 juli 2009

Bra dag och födelsedag!

Igår var en bra dag. En riktigt bra dag! Vaknade hyfsat utvilad (tackar igen min bror, ledigheten och värmen), utan någon större värk eller smärta och inte ens magont med illamående. Bra, för det var Saras födelsedag. Lilla skruttan fyllde 12 år... ojoj, vad tiden går. Hon var ju precis putteliten. Jag, Elin och Joakim sjöng och grattade henne vid sängkanten, mina barn är likadana sjusovare som jag, så man behöver inte stiga upp tidigt när man ska gratta dem vid sängen. Hon fick sin present från mormor, en Mp3. Så en glad Sara stutsade upp och tjejerna började genast ladda in låtar.
Iväg till simskolan, bara Joakim och jag, tjejerna ville inte. En timmes vila i solen, jag bara njöt.
Eftermiddagen ägnade jag åt, lunch, dammsugning, städa i köket, fixa lite fint i trädgården, pajbakning, handling, duschning och middagslagning. Barnen var hur duktiga som helst och städade på sina rum och i källaren!! De tre pajerna bakade jag samtidigt som jag förberedde middagen, Sara hade beställt tortillas. Mitt i detta kom illamåendet och yrheten, fan, fast det kanske inte var så konstigt med tanke på att det var 30grader i skuggan och nästan 40 i solen. Så hur varmt det var i köket vid ugnen vill jag bara inte tänka på. Illamåendet är ett av det jobbigaste med fibromyalgin. Men det lugnade sig efter ett tag.
Så helt enligt mina planer hörde barnens pappa av sig lagom när köttfärsen skulle stå och puttra in kryddan. Snabbt iväg och hämta honom vid bussen, vi var tillbaka precis lagom när middagen var klar :-) Barnen hade dukat fram allt så det var bara att sätta sig och hugga i. En trevlig måltid med skratt och prat. Tycker om när vi alla är samlade.
Allt bara fortsatte att flyta enligt mina planer och när vi dukat av och pustat ut lite, kom besöket. Det var pappans och mina vänner, Ellinor och Tomas och deras barn Casper och Lucas av dem fick Sara böcker (hon, precis som resten av oss älskar att läsa)och en musik-cd. Sen fick Sara sin efterlängtade digitalkamera av mig och pappan och därefter dukade jag fram rabarberpaj och rödavinbärspaj och marängsviss. Så husmoderlig, så som jag vill vara, som jag vill att livet ska vara, just då, just igår. Kalas, lyckat kalas!! God fika, trevligt sällskap och glada lekande barn. En bra stund i livet.

Idag har jag mest vilat, på badet och hemma i solstolen i min trädgård med en bra bok. Pigga/bra dagar straffar sig nästan alltid dagen efter, fast jag har tur som kan vila i super värmen.

Camilla

0 kommentarer: