onsdag 15 juli 2009

Firade födelsedag i förväg.

Idag har vi (vi = jag, pappan, Elin och Sara) firat Joakims födelsedag i förskott. Han fyller nio den 22 juli, men då är han och tjejerna på semester med pappan, så han blev lite extra firad. Matbeställningen bestod av pizza... enkelt fixat och så prinsesstårta...den köpta från frysdisken ska det vara... enkelt fixat det med :-)
Tror att plutten blev nöjd med sina presenter, trots att det inte var så många. Han fick två spel, ett till X-boxen (att ha hos pappan) och ett till Wiiet (att ha här). Vill gärna ge annat än spel, men spel är just vad han önskar sig, det är det han gillar, det böcker och fotboll. Fotbollssaker har han, böcker önskar han av släkt och vänner och ja, jag gav upp och gav "bara" spel i år. Han är glad och nöjd, så jag är också glad och nöjd. Efter maten och present öppnadet, packade vi x-boxspelet och tårtan och åkte till pappan, för att testa spelet. Joakim gillade spelet och tårtan var god. Wiispelet fick han inte än, men det här knåpade pappan och jag ihop lite snabbt:

"Pappa o Mamma detta nya har beställt
Det var väl av oss väldigt snällt.

Vi vet att den för dig har stort värde
Dock släpps den inte förrän den 24:e

Vi skulle göra vad som helst för dig
Ta ner månen, eller någon annan grej

Vi hoppas att du är glad och nöjd
Att fira dig är för oss en fröjd."

Joakim gissade rätt direkt, fast han vet ju att det spelet han önskade sig mest inte släpps förrän den 24:e, så lite lätt var det.
En härlig em/kväll med dem som jag håller av mest. En stund att spara, en stund att minnas.






Camilla

2 kommentarer:

☆Videhexan på Virkaholic☆ sa...

Oh my god!!! Det är alltså 8½ år sedan vi träffades första gången? Jag kommer ihåg att Joakim var 7 mån och du gick med honom på armen :-o

Hälsa grattis från oss!!!!

Camilla Kronholm sa...

Tiden går så himla fort!!
Ja, det var ett tag sedan vi träffades första gången :-)