måndag 5 oktober 2009

Elin är fjortis!

Idag fyller Elin 14 år. Jag började dagen med att ensam sjunga för Elin, då Sara och Joakim sov som stockar. Jag tror att hon fixade sig lite extra idag innan hon glad gick till skolan. När Sara och Joakim gick kom värsta regn- och hagelskuren och de hade bara ett paraply, men ändå eller så var det just därför, gick de fnittrande iväg.
Själv hade jag sovmorgon och det är riktigt bra för mig och min kropp att börja veckan med sovmorgon. Väldigt ont och yr även idag. Höstens kyla och fukt har slagit till ordentligt i kroppen, men som tur är jobbar jag kort dag på måndagar.
Handla och vila.
Sen var det dags att laga mat, Elin hade beställt kyklingbitar, ris och bearnaisesås. Maten var precis klar när pappan kom :-)
Alla var på gott humör och det var härlig stämning, vi skrattade en himla massa. Vi hade en mycket trevlig stund tillsammans.
Efter maten fixade pappan prinsesstårtan, han är väldigt bra på det. Han har gjort så många prinsesstårtor genom åren, så det är hans grej och vi har nästan alltid prinsesstårta. I år valde Elin inget motiv på, men annars har han gjort med fina bilder på, tex Bamse och sjörövare.
Sång, presenter och tårta...mums...
Elin hade redan fått pengar av mormor, som hon köpt ett par jeans för och smink av sin bästis. Av Joakim fick hon en Japp. Av pappan och mig fick hon en digitalkamera = lycka!!!!! Hon har lånat Saras kamera en hel del och nu äntligen har hon en egen. Hon fottar mycket, bl. till sin blogg, japp hon bloggar hon med. Den bloggen är helskön :-) Gissar att hon skriver där just nu.
Fler presenter kommer, men Elin är helnöjd.
Vi hade en bra kväll.
Mycket värme och skratt gör att det gör lite mindre ont :-)

Camilla

1 kommentarer:

☆Videhexan på Virkaholic☆ sa...

ÅÅÅÅhhhh Grattis till Elin!!!!!! Jag borde skämmas men jag hade ingen aning om att hon fyllde dagen innan Ian....
Hälsa henne allt gott från hela gänget här i skogskanten!