onsdag 21 oktober 2009

Pustar ut... med dubbla känslor.

Idag kom beskedet! Nu kan jag slappna av. Försäkringskassan byter ut min sjukpenning mot sjukersättning. De har beslutat att jag har stadigvarande nedsatt arbetsförmåga. Det känns skönt att veta vad som gäller framöver. Det känns bra att alla, läkare, försäkringskassan och jag tycker lika. Vi är överens om att jag klarar max 50%
Samtidig känns det lite tungt. Jahapp, klarar jag inte mer, ska det alltid vara så här? Det är inte så kul, jag vill ju mer!
Ekonomin blir sämre nu och den var ju inte så lysande innan. I och med sjukersättningen minskar min inkomst med ca 2000 kr/månad (före skatt).
Ja, det blir man ju inte friskare av, tvärtom med tanke på oron för ekonomin mm.
Fattig blir fattigare i dagens Sverige.
Men det positiva överväger ändå just nu!
Jag är glad och nöjd över beslutet. Nu kan jag släppa det och slappna av.
Vem vet kanske vinner jag på en trisslott... ;-)

Camilla

11 kommentarer:

Sami sa...

Mycket intressant blogg :) Keep up the good work.

Camilla Kronholm sa...

Tack Sami!!
Säger detsamma om din blogg :-)

Anonym sa...

Grattis =)
Själv fick jag att jag inte får fortsatt sjukersättning i dag, men jag ska överklaga :)

Anonym sa...

Hmm anonym var Annkatrin ;)

Camilla Kronholm sa...

Annkatrin, man blir så förbannad. Hoppas de tar sitt förnuft till fånga när du överklagar.
Tänker på dig, du har mitt stöd.

Anonym sa...

Camilla jodå jag pratade med min handläggare och hon sa det att ifall jag överklagade så hade jag stor chans att vinna. Jag har en väldigt trevlig och förstående handläggare till skillnad mot många andra. Både positivt och negativt, ibland skulle jag bara vilja skrika åt henne men svårt när hon är så trevlig och förstående ju och hon gillar ju inte heller de nya reglerna.
Jodå det blir en överklagan och jag ger mig inte förrän jag vinner. Sov sött när du ska till.
Visst är du en Resursare? Men vem haha? ;)
Nattiskramis

iesson sa...

HEJ! Såååå skönt att ett beslut är fattat iallafall! Sen att acceptera, vänja sig vid och allt det där tar tid. Själv kämpar jag med näbbar och klor mot FK och har precis lämnat in överklagande.

Tack för din kommentar hos mig...
värm dig i höstrusket under filtar och tänd många levande ljus.

(((varma kramar)))

NiVa sa...

Skönt att slippa oron i.a.f. Tankar och kärlek!
Kram N

Camilla Kronholm sa...

Tack Iesson och Nicklas!!!

Annkatrin, jag är en ny Resursare (glömde bort min gamla inloggning, så jag skapade en ny)
Du är oxå en förstår jag.

Kram till er alla, era tankar värmer.

Tinas Fibromyalgi sa...

Så härligt för Dig att det är ett klart beslut om sjukersättning!!

Önskar jag vore där själv i ett klart beslut! Men så är inte fallet ännu med mig. Ojj,vad jag längtar till man vet ett klart beslut! Längtar så man blir ..... vill ju så gärna få ett beslut nu, men jag skall på Rehab i november i 3 veckor och därefter skall vi samlas för ett beslut om hur min kropp mår. Jag önskar att jag vore färdig i mitt beslut nu också så man visste! Grattis till Dig trots allt i dessa tider, att Du fick sjukersättning än att stångas och tvingas jobba mer än vad kroppen klarar av. Grattis!!!

//Tina

Camilla Kronholm sa...

Tina, jag förstår precis hur du känner. Det är jätte jobbigt att inte veta och att vara rädd för att det blir fel beslut.
Jag tänker på dig och hoppas på det bästa för dig.
Kram