lördag 9 januari 2010

Dömd!

Jag är min kropps fånge.
Instängd bakom murar som är omöjliga att bryta sig genom.
Dömd till evig fångenskap, utan möjlighet till benådning.
Dömd till evig tortyr.
Tortyr som plågar mig och som finns där mer eller mindre hela tiden.
Som frestar på mitt förstånd.
Som kvickt utan minsta förvarning kan klubba mig totalt.
Gör jag något lite extra straffas jag direkt.
Straffen är hårda och olidliga.
Jag vridet mig i plågor, försöker ta mig ut.
Men ingen utväg finns och Fibromyalgin hånskrattar mig rakt i ansiktet.
Min kropp är murarna.
Fibromyalgin är fångvaktaren.
Men jag är oskyldigt dömd!!!
Camilla

13 kommentarer:

Laizan sa...

Hej vännen,
Oj det var verkligen sanna ord..känner precis så som du beskriver denna helvetes sjukdom!
man är verkligen fånge i sin egna kropp..usch vilken jobbig känsla!

Hoppas du får en fin söndag trots allt och ta hand om dig!

Kram!

Nina sa...

Japp, så känns det. Även jag har fått detta elände.

Ha en fin dag!

anebettan sa...

Vad du är duktig på att skiva! Du har verkligen satt sjukdomen på pränt. Varje ord är så sant! Får man kopiera din text? Kram

Camilla Kronholm sa...

Laizan, jovisst är det en helvetes sjukdom.
Tack och hoppas att din söndag var bra.

Nina, önskar att vi kunde slippa elendet.
Ha en skön kväll.

Anebettan, tack det var snällt skrivet.
Jag älskar att skriva :-)
Du får gärna kopiera min tex, om du skriver att det är jag som skrivit den...

Kram till er!

-Nena- sa...

Så sant, så bra skrivet.

Familjen Stålnacke sa...

Camilla, Camilla, tänk att du skriver så jäkla bra! Det är ju bara så jäkla synd att du ska behöva ha sådär ont som du skriver om! Stackars dig!

Stor kramis på dig vännen, och sluta aldrig skriva :-) Har du förresten fått inbjudan? :-)

Kram igen,
Susanne

NiVa sa...

Kram!

Camilla Kronholm sa...

Tack Nena!!

Tack snälla söta Susanne, vad glad jag blir att du tycker det!!
Jo visst är det trist att ha så ont... fast det blir ju texter av det iaf.
Ingen risk att jag slutar skriva det är så djupr rotat i mig... fast ibland tvivlar jag på om jag ska kunna skriva något mer :-S
Jopp, inbjudan fick jag... ska du gå?
Kramar

Kram tillbaka Nicklas :-)

Tinas Fibromyalgi sa...

Så himla bra skrivet!! Gud vad duktig du är på att sätta ord på det du skriver och känner!!!

Stämmer så himla bra på sjukdomen Fibromyalgi.

Hoppas denna dag är något bättre och att du inte behöver fajtas så hårt med värken utan kanske kan få njuta en liten stund om så det skall vara för ett ögonblick!!

Styrkekramar till Dig Camilla!!

Sköt om Dig och var rädd om Dig ;)

Kram Tina

Lena sa...

Har du tänkt på att skriva mer? Du är ju jätteduktig på det.

Stämmer på pricken när man har fibro.

Varma Kramar

Lena

Camilla Kronholm sa...

Tina, tack snälla, vad glad jag blir för att du tycker att jag skriver bra. Att jag kan sätta ord på fibromyalgin. Jag drömmer om att skriva...
Tack, dagen var ok :-)
Kram

Lena, tack till dig också.
Jo, jag vill skriva mer... sliter med många texter...
Kram

Camilla

Pisan sa...

Hej! Jag är också tokig i lila ( men det har du väl redan förstått :-) )Hoppas kommande vecka blir en bra en, med så lite värk och elände som möjligt. KRAM!

-Nena- sa...

Tittar in och hoppas att allt är bra och önskar dig en fin helg.
Kram!