tisdag 9 februari 2010

Smärta

Det gör ont och jag gråter.
Smärtan är svart.
Jag ingen ljusning ser.
Jag famlar.
Haltande och vacklande tar jag mig fram.
Glädjelöst och stilla mitt hjärta är.
Det har svartnat framför mina ögon.
Inget kan jag se.
Jag tar mig för bröstet, där pilar av is trängt in.
Hjärtat fryser och krossas till småsplitter.
Över smärtan har jag ingen makt.
Vill skrika.
Ett halvkvävt rop, sen är luften slut.
Tårar som rinner längs min kropp.
Ensam med smärtan.
Jag faller tungt.
Skadad och bränd lägger jag mig ner.
Jag blundar och vaknar inte mer.
Det gör ont och jag gråter.
Det är slut.

Camilla

7 kommentarer:

NiVa sa...

Tankar och kärlek!

Maria sa...

Om du bara kunde förstå hur otroligt bra du skriver och beskriver, min vän.

En dag hoppas jag du har ork att ta alla fina och beskrivande dikter om Fibromyalgi och smärta och samla dem till en bok och ge ut. Få kan med ord beskriva som du.

Tänk om alla läkare som stjälper oss sjuka med sin misstro, kunde läsa dem och ta dem till sig och börja förstå....

En vaaarm och mjuk kram från mig till dig.
Sköt om dig, vännen

Kraam Maria

anebettan sa...

Jag berörs av dina rader........
Kram

-Nena- sa...

Du skriver väldigt bra.

((Kram))

Tinas Fibromyalgi sa...

Så otroligt bra skrivet!! Kan läsa mellan raderna att du har det jobbigt mer än vanligt just nu!

Hoppas du sparar alla dikter till en bok som FibroMia säger ovan, klokt tänkt!

Ibland orkar man inte mera, hur mycket man än försöker och göra som alla säger till en eller man själv för att man vill bli bättre och när man kravlar där nere i det mörka hålet och kommer inte upp till ytan då är det svårt att få till det lilla man försöker!!

Hoppas innerligt at du får möjligthet till en liten förbättring, för allt är bättre än ingenting, så man är glad åt det lilla.

Önskar jag kunde göra något för Dig :)

Supertröstande kramar från mig Tina

Tinas Fibromyalgi sa...

Glömde...............

Jag vill önska Dig en Skön Alla hjärtansdag som är imorgon <3 <3

Många kramar från mig Tina

Camilla Kronholm sa...

Tack alla för fina och uppmuntrande ord.
Jag blir så glad och rörd.
Drömmer om att bli författare och ge ut böcker :-)

Önskar er all en skön Alla hjärtansdag!!

Kramar
Camilla