torsdag 9 juni 2016

Min dotters student!


I förrgår tog min Sara studenten och här kommer mitt tal till Sara 💜 (jag vet, det var evigheter sedan jag bloggade....)

Min älskade Sara jag är så otroligt stolt över dig! 
Vi Sara, vi... jag, Eliin och Joakim är så otroligt stolta över dig! 

Min fantastiska Sara jag är så glad för att du klarade gymnasiet, att du tagit studenten! 

För som du kämpat för att klara det. Du har kämpat mot tidiga morgnar, då du varit så trött att vi andra väldigt morgontrötta kallat dig för "döden", för du ser ut som honom. 

Du har kämpat mot din ångest, din panikångest och depression som har motarbetat dig enormt mycket. Du har också kämpat mot minnet av det hemska traumat som satte så djupa spår i dig och du har kämpat mot förluster och motgångar. Men trots att du varit nära så gav du aldrig upp. 

Vi var så smärtsamt nära att förlora dig och jag är så tacksam för att vi inte gjorde det, jag tackar varje dag för att vi inte gjorde det. Och jag är så tacksam för att du fortsatte och fortsätter att kämpa. Du är så stark och modig som inte ger upp och jag beundrar dig otroligt mycket för det. 

Du är en sådan fantastisk kämpe Sara, du är så otroligt stark med en enorm järnvilja och i teaterns värld har du fått vara i ditt rätta element. Och du har bara blomstrat med alla, och jag menar verkligen alla, dina färgstarka sidor. 

Sara du är en sådan fantastisk, klok, stark och vacker dotter, fylld av energi, glädje och härliga framtidsplaner. 

Du är en underbar människa som blir urförbannad över orättvisor i världen, som gråter av empati med dina medmänniskor, både dem nära och dem långt bort. Och du snubblar fram genom livet. 

Min teaterapa med så mycket drama i dig, både på scen och utanför. Du har en otrolig teatertalang, nu är jag inte en sådan som bryr mig om betyg men jag måste ändå få säga att i teaterämnena har du ju toppbetyg. Din teaterlärare tycker att du ska söka vidare till teaterskolor och hon tror att du helt klart kommer in på teaterhögskolan och en annan viktig teaterperson gav dig så bra feedback på senaste föreställningen. 
Och jag har ju sett dig flera gånger Sara och du är helt magisk på scenen och jag tror att om du bara ville skulle du ta dig hela vägen till Hollywood. För du kan allt du vill, du har ju en järnvilja. 
Men älskade teaterapan min, du vill inte och du går alltid din egna väg och det respekterar jag dig så för. 

Gå alltid din egna väg Sara, följ ditt hjärta. Du kommer att gå långt vad du än gör. Och du vill ju bli författare och jobba på café och du kommer att bli så bra på båda. 

Sara jag är så stolt över dig och jag älskar dig mer än du kan förstå!!
SKÅL!!

Camilla Kronholm 

0 kommentarer: